06 2月 2006

我的妹妹

這個標題好像作文題目...


今天杜妹妹陪嘉賓們去費城玩耍, 我一個人在家好孤單寂寞啊~~~


自從到Richmond之後還沒有自己在家過....讓我發現杜妹妹很重要!


從小我就和妹妹同一個房間, 一直到我唸大學離開台北之後,


我們就很少同時在家, 這次妹妹跟我一起到Richmond, 我們又同一個房間了!


不知道爲什麼,我一直覺得那個比我小兩歲的女生比我勇敢,比我直接,


比我更像大姊


當我們在Richmond這小小世界裡,她像媽媽一樣照顧我,煮飯給我吃


雖然他也沒什麼方向感,可是他還是會幫我看地圖


雖然他不太會理財,可是他會叮嚀我不要亂花錢


雖然他會把桌子塞滿東西,可是他會按時吸地毯...


這就是我的妹妹,看似粗線條,可是卻很會照顧人


我們兩個都很愛講話, 也好家在我們很容易就會大笑


所以在這小城市裡,因此有彼此而不會感到寂寞


我想各位阿姨們對於姊妹的重要可能體會的比我更深刻


也許就是在你們的淺移默化下,我們也才會這麼要好吧!



我是個幸運的大姊,因為我還有個親愛的弟弟 who is as adorable as my sister!


  • 留言者: 大姨媽
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-08 15:58:04
今日的臺灣楊家只剩美姨和大姨媽

其它都在日本

好奇怪的感覺有點孤獨

看了杜大姐的文章倍感親切

杜家的參姐弟是我們的開心果

楊家的六姐弟是人間福田的六朵蓮花

供養著兩位老菩薩








  • 留言者: 美姨
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-08 20:37:57
大姨媽真不愧是仙姑,讓我們全家都感受到慈悲的愛.謝謝大姨

媽.

還有杜家可愛的兩姐妹, 想到你們就感覺到快樂的幸福. 這也

是我們要學習的,謝謝你們啦




  • 留言者: sophia
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-09 22:11:19
Dear Big,

The school teaching us 人定勝天 this is lie. In our life there are

many many things we can not solve by our ablity. when you face this

kind of difficulty in anytime. only one thing we can do that is pray.

We ask God to solve this kind of things for us.

Also do not forget God never arrange anybody 走投無路.

It is just change a way, nothing seriasely. Just take it easy.O.K.

Father





































































father




  • 留言者: nc3722
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-10 01:39:13
Dear dad,

u r the first person I want to talk with when I got this news. I

am really sad and want to cry now. I tried hard to get a job I

love and I worked hard too. I talked with my boss and I called

the laywer today. He told me he can't think of any other

options. I may need to stop working here from Jun. to Sep. and

if compay wants me to leave under this situation, I have no

choice. I would try to take it easy. I just want to let u know

that u r perfect. When I blamed company, blamed God, blamed

myself, u told me to cherish those months they gave me. At

least, I know I have a sweet home that I can go whenever I want to.




  • 留言者: 美姨
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-10 13:41:47
親愛的宜真;

雖然我不是很清楚發生了什麼事,但美姨希望妳學會一件

事--人生的路不會永遠平坦!當老天爺安排了無法排除的障

礙時,要以讓自己損失最小的方式熬過它!什麼叫損失最

小?就是當你已失掉一些東西時,放下它!接受它!但千萬

不要因為心情不好而失掉其它屬於妳的資產!妳樂觀的特

質!善良的本性!貼心的個性!永遠支持妳的家人和朋友!

都是妳一輩子珍貴的本錢!短暫的失意!也許有更好的未來

在等著妳呢!

加油!






  • 留言者: 大姨媽
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-10 15:57:47
昨日和璞突然說他可能這個月或三月調回臺灣

我問他再來去那裡他說不知

他最喜歡的同事最近都辭職

他們還抱在一起掉淚

對公司有些不滿

今日看妳的信

也許回臺灣是好事我也如此告訴和璞

大概要到妳老了才能知道為何上天要如此安排

職場上的無情這次和璞回臺說很多

他也有可能被解僱

羅太太的女兒能力不強卻可升職

這是和璞不滿的原因之一

妳把眼淚擦擦勇敢面對一切






  • 留言者: QMONSTER
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-10 16:25:32
宜真,我媽做了笨事,

把人名通通都寫出來了 XD

上一篇文章是否可設成隱藏或刪掉,

麻煩妳了 >"<






  • 留言者: sophia
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-11 15:56:39
Dear big,

Here is your home and also your root. You are chrarange in outside.

When your change fair. Anytime you can go home take a rest then

restart again. But this is last step.

I sugest you call a phone to uncle Chen to ask his lowyer about

your situation and try to get some advice. At least you will more

understand about detail of the situation.

Anyway for you are nothing to loose. Anything even you doing faired.

You just loose time , but you can get experence for return. toyaly

your loose is very smoll unnecerry to fell sad at all.

Father




  • 留言者: dodo
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-11 17:00:20
i am dodo from japan again

keep going and don't be sad

it't just a procced of your life

it's really a bad news for all of us

but we know you can handle it!!

just think of your family and my handsome face^^

after all , don't feel pressure of money mom said she's rich in fact.

keep going!!




  • 留言者: dodo
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-11 17:15:40
i am nom from jajan. i called you many times when dad told me the news. i hope i stay with you now though

i cannot help you . In my heart , my best concern is all my children are happy . Since there is no way to

solve the problem, work hard and leave anything until sep. I will visit you as i plan . Dont worry about money

i will call you later.




  • 留言者: hunk
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-11 18:43:41
You got great families....all the massages are full of LOVE.

All I want to tell you was on the phone call this morning.

Things might change, and dont worry.

The bad news maybe frustrate you. Think and behave postively.

Just enjoy your weekend at DC.

Then focus on your job and presentation on Monday.

Make a great slam !!

^^



Hunk.






  • 留言者: 大姨媽
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-12 20:01:34
今日和美姨去法鼓山皈依

我以妳媽媽的名字求許願卡

祈求觀世音菩薩幫助妳度過難關

聖嚴法師是我們的皈依師

他說法鼓山是觀世音菩薩幫忙蓋起來的

祝福杜家的兩隻小雲雀






  • 留言者: 美姨
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2006-02-13 12:21:32
我們辦公室有幾個外籍顧問,當他們工作證來不及接連上去

時,就是請他們回家一趟或去香港玩一趟(因香港最近,機

票最便宜)!我不知道妳的狀況是否可用這種方法?反正不

管如何,我相信老天爺都會替可愛的宜真安排一個完美的結

局的啦!不要怕,加油啦!

沒有留言:

張貼留言